Як нарешті подолати прокрастинацію


Складне питання з яким зустрічаємось ще дітьми і не завжди знаємо на нього відповідь. У цій статті я зібрала 6 правил, які допоможуть вам у поборенні ліні і приборкають ваші емоції.

І ось перше з них: - прокрастинуй прокрастинацію.

Якби це смішно не звучало, але якщо ви уже професіонали у прокрастинуванні, то чому б не застосувати цю навичку у потрібному місці.

Відкладіть прокрастинацію, і виправдовування на завтра і сядьте нарешті за той проєкт, проведіть нарешті те дослідження, почніть врешті решт готуватися до екзаменів, а завтра попрокрастинуєте, десь після обіду😉.

"Виконуючи складні завдання, приймаючи складні рішення, життя стає легшим, натомість роблячи легкі речі, життя стає складнішим."



"Знання самі по собі нічого не вартують, вони змінюють ситуацію, коли ви їх використовуєте." Джим Квік

2. Ефект Зейґарник

наврядчи вам цікаво слухати про науковицю, тому одразу перейду до ефекту, що вона вперше помітила і описала, відповідно він отримав її прізвище.

Наш мозок це не бездонний і відкритий колодязь. Як тільки актуальне завдання втратило свій сенс, наша пам'ять прибирає інформацію про нього.

Це науковиця помітила у одному із закладів в Европі: усі офіціанти пам'ятали замовлення тільки до того моменту, поки вони не опинились на кухні.

Тому не очікуйте, що в потрібний момент ви згадаєте, що мали робити 150 справ і бути ефективними на усі 100 почніть робити зараз, почніть десь, почніть де завгодно.

3. Робіть мікровчинки

Зазвичай люди прокрастинують, бо їхнє завдання є невизначеним і на перший погляд здається складним. Запитайте себе:

"Що за найменше завдання я маю виконати, щоби мій день/ тиждень став кращим?

Коли визначили - зробіть це.

Наприклад ви хочете нарешті розгребти свою книжкову полицю, де назбиралось чимало книг, які ви мало буцімто прочитати, або ж ви хочете привчити себе читати кожного дня.

То прочитайте одне речення. Уже і зараз. Це не складно, незважаючи які б перешкоди були на вашому шляху. Всього лише одне речення, але ви вже будете ближче.

Дива робить не одна велика подія, а сотні і тисячі крихітних вчинків. Зосередьте свою увагу на закономірності.

Наприклад що за найкоротша і найлегша дія, яку я можу виконати, щоби створити передумову? Поставити кросівки біля вхідних дверей, чи можливо завезти себе до спортзалу?

Будучи уже біля спортзалу, вам буде легше піти тренуватись, аніж казати собі: "я маю сьогодні піти тренуватись", а потім: "я завтра обов'язково піду тренуватись." Хіба не легше сказати:

"Сьогодні після того як заберу дітей, завезу себе на вулицю, де знаходиться спортзал."? Обманюйте свій мозок і покажіть, що альтернативна поведінка не страшна.

4.Будьте добрими до себе

Не одне дослідження показало, що під тиском і засудженням результати на іспитах, виступах, захистах проєктів були нижчими на третину, від тих, що проводились у більш сприятливих умовах.

Легше прийняти свою сьогоднішню помилку і ви скоріш за все послідуєте за своїми планами завтра.

5. Знайдіть своє чому.

Згадайте про силу запитань і поставте собі правильні запитання:

Перше найголовніше запитання: "Як я можу це використати?"

Друге найголовніше запитання: "Чому я мушу це використати?"

Ми не зважди діємо логічно, але завжди емоційно, тому дайте відповіді, що пов'язані з вашим емоційним станом. Запам'ятайте ми не є логічними істотами кожної миті життя, проте ми завжди біологічні.

Ставте собі запитання постійно: 

"Як добре я почуватимусь, коли зроблю це?"

Апелюйте до допаміну, серитоніну і окситоцину у вашому тілі, зважайте на те, що вами рухає.

І це не обов'язково мають бути позитивні емоції, використовуйте й неґативні.

Запитайте себе: "Хто буде розчарований, якщо я не закінчу це?"

"Хто розраховує на мене зараз?" і робіть те, що потрібно.

6. І останнє запитання "Коли я буду це робити?"

Заплануйте свою діяльність. Запишіть це у календар. Те, що у голові було, там і загубилось, поки ви не перенесете це на папір або ж у свій вторинний мозок.

Не "я почну це з понеділка", а " У вівторок о 15:30, після того як я зателефоную Івану і вирішу наше питання, я піду у свій кабінет і виконаю нарешті замовлення Ґордієнка."

Використовуйте схему "Коли?, о котрій годині?, де?, з ким?, буду робити ....."  як у прикладі вище: Коли? - у вівторок, о котрій годині? - 0 15:30, де? - у кабінеті, з ким?/після чого? - після того я вирішу питання з Іваном, буду робити ... - виконаю замовлення Ґордієнка.


На цьому все, дотримуйтесь цих шістьох правил і головне не брешіть собі. Це допоможе вам подолати прокрастинацію.Звісно, що не раз і на завжди, відчувати лінь і небажання щось іноді робити це не хвороба, а нормальний стан вашого організму.

Особисто я, якщо відчуваю що відкладаю справи і прокрастиную, то сприймаю цю свою поведінку як знак, що я недостатньо визначила своє завдання. Цей знак допомогає мені зрозуміти чи в правильному напрямку рухаюсь. Тоді я роблю свою завдання очевидним, привабливим і спрощую до найдрібнішого вчинку. Так і зароджується звичка любити те, що маєш робити.

 

Коментарі